Навесні 2020 року усі вищі навчальні заклади України перейшли на дистанційну форму навчання у зв'язку з пандемією коронавірусу. За останній рік так звана "дистанційка" стала для нас новою нормою. Ми вирішили запитати студентів ВНЗ України про їх враження до такої форми організації навчального процесу. Під час опитування ми намагались залучити студентів різних навчальних закладів та спеціальностей.

"Мені дуже подобається дистанційне навчання, адже я не витрачаю час на збори вранці та пів години на дорогу до університету, також цим самим економлю гроші. До того ж, онлайн можна використовувати більше інтерактивних методів навчання, що сприятливо впливає на засвоєння нового матеріалу."
— Асоян Ангеліна
Хмельницький національний університет
Середня освіта. Англійська
***
"Головний недолік дистанційного навчання - відсутність будь-якої дисципліни. По суті, немає повноцінного викладання матеріалу, жодних практичних робіт не проводиться. Про практику дистанційну взагалі немає слів. Замість того, щоб ходити і аналізувати роботу нашої спеціальності, пробувати себе в нашій справі, ми пишемо рефератики і шукаємо самі всю інформацію в Інтернеті. Одним словом, таке навчання - повна маячня. Єдиний плюс це те, що у студентів з'явився час на підробіток. ВСЕ!"

— Боднарчук Валерія
Львівський національний університет ім. Івана Франка
Готельно-ресторанна справа
***
"На дистанційному навчанні набагато зручніше слухати лекції і здавати різні лабораторні роботи (адже їх не потрібно друкувати) і проходити різні тести, бо не потрібно носити з собою важкий ноутбук і витрачати купу часу на дорогу з дому і назад. Практичні заняття з рисунку і інших предметів, де потрібно малювати, також досить зручно проходять вдома, бо немає ніяких відволікаючих факторів і ти спокійно виділяєш час на малювання.
З мінусів те, що не завжди можна зрозуміти викладача до кінця, бо наживо деяка інформація щодо виконання сприймається легше (можна побачити приклади і т.д.). Також, якщо щось не виходить, можна попросити допомогу викладача. 
Але в загальному дистанційне навчання це дуже зручно, особливо якщо ти навчаєшся на творчій спеціальності, бо не потрібно носити купу паперів і інших матеріалів на пару."
— Кравчук Аліна
Хмельницький національний університет
Графічний дизайн та реклама
***
"Як на мене, наша дистанційна освіта не відповідає хорошому рівню. Не вистачає організованості, технічні неполадки ,псується зір та обладнання. Краще все ж очне денне навчання, коли живе спілкування, контроль, можливість особисто доступно пояснити матеріал."
— Марчак Ірина
Чемеровецький медичний фаховий коледж
Лікувальна справа
***
"Дистанційне навчання - це цікавий, але досить важкий для мене досвід. Дистанційне навчання, особисто мені, допомагає висловлювати власну думку не соромлячись. Також, радує те, що під час нього можна сидіти вдома і прокидатися за 10 хвилин до початку пари. Загальне враження досить позитивне. Проте, звичайно, є й недоліки. Іноді досить важко сприйняти інформацію без живого спілкування з викладачем. Також, через постійне сидіння перед екраном комп'ютера дуже швидко втомлюєшся."
— Харитонова Анна
Хмельницький національний університет
Середня освіта. Англійська
***
"У дистанційного навчання є звичайно плюси і мінуси, але як для майбутнього медика недоліків більше. Медицину зрозуміти з одних лише лекцій у електронному вигляді не реально. Виклад має, при можливості, показати, «пояснити на пальцях». Для майбутнього медичного працівника головне - це практика. A практика на дистанційному навчанні не реальна. І це стосується багатьох інших сфер."
— Руда Вероніка
Хмельницький фаховий базовий медичний коледж
Лікувальна справа
***
"З самого початку введення дистанційного навчання бачила багато мінусів, бо ще і система роботи не надто налагоджена була - з кожним викладачем по-різному. Але далі все вдосконалювалося, і якщо чесно, я вже так звикла до дистанційного навчання, що й не надто хочеться переходити на очний формат. По-перше, дуже багато часу економиться в плані дороги, по-друге, більше фокусуєшся на тому, що дійсно треба, і по-третє, є можливість поєднувати заняття різного роду - наприклад, навчання і роботу."
— Гошовська Катерина
Київський національний університет ім. Тараса Шевченка
Переклад з англійської та другої західноєвропейської мови

Проаналізувавши відповіді усіх опитуваних можна дійти до висновку, що думки щодо дистанційної форми навчання суттєво відрізняються залежно від спеціальності. Так, студенти-філологи надають перевагу дистанційному навчанню, тоді як студенти-медики та студенти інших спеціальностей, де велику роль відіграє практика, вважають, що така форма навчання не є ефективною.